×

Az érdi Mariánum látogatása a Hám Jánosban

2016.05.11 - 12:23
Megosztás:

A hagyományokhoz híven idén májusban ismét vendégül láthattuk testvériskolánk, az érdi Mariánum diákjait és tanárait. Az első nap mindenkinek a vendéglátó családok körében telt, majd másnap, május 5-én reggel hét órától a két iskola diákjai, negyvenen, közös kiránduláson vettek részt, melyen én is jelen voltam.

Első utunk Tordára vezetett, ahol megnéztük a Tordai-hasadékot. Sajnos csak „kívülről” láttuk a természeti látványosságot, mivel az idő borúsra fordult, így nem gyalogoltunk végig a szoroson a Hesdát-patak mentén. Emléktárgyak vásárlása után a kirándulás következő állomása a tordai sóbánya volt. Mire megérkeztünk, a nap is ragyogóan kisütött, így vidáman indultunk felfedezni a sóbányát. Idegenvezetőnk rengeteg érdekességet mondott róla, például azt, hogy a bányában annyi só van, hogy 100 évig el lehetne vele látni az egész világot. Ezután megnéztük, mennyire visszhangzik a bánya: idegenvezetőnk tanácsára először a só szót kiáltottuk, de bekiabáltuk a két iskola nevét is. Meglátogattuk azt a két bányakápolnát is, ahol egykor a bányászok minden reggel együtt imádkoztak és misén vettek részt. Természetesen lesétáltunk a bánya legmélyebb, látogatható galériájába is. Ezt mára gyönyörűen kiépítették és rengeteg szórakozási lehetőséget kínál. A mi kis csipet-csapatunk az óriáskereket próbálta ki, amelyet én személy szerint nagyon élveztem, és láthatóan a többieknek is élményt jelentett.

Ebéd után Kolozsvárra utaztunk, ahol megnéztük a nemrég felújított Farkas utcai református templomot. Tovább sétáltunk az óvárosban a Mátyás-szoborig, de meglátogattuk a Szent Mihály-templomot, illetve Mátyás király szülőházát is.

Összességében nekem nagyon tetszett ez a kiruccanás, új barátságok kötődtek, jobban megismertük egymást, és ezt külön meg szeretném köszönni kísérőinknek: Doloczki Márta tanítónőnek, Bara Gabriella és Szabó Tamás tanároknak, akik kitartóan kísértek és felügyeltek minket.

A másnapi közös mise után a szatmárnémeti Csipler Sándor vívóteremben iskolánk tanulói — Zimán Krisztina, Szabó Boglárka, Mácska Ádám, Pfeifer Melany és Szép Márton — tartottak vívóbemutatót. Külön öröm volt, hogy a bemutató után mi, nézők is beöltözhettünk, és kipróbálhattuk ezt a sportot. Ezt követően közös ebéden vettünk részt, majd elbúcsúztunk vendégeinktől.