×

Dalmát tengerparti élménybeszámoló

2014.08.13 - 09:44
Megosztás:

Miután a „SzékelyKapu–ZöldKapu” nemzetközi versenyen kiemelkedő teljesítményt értünk el, jutalomként az Adriai-tenger partján fekvő Baska Voda táborba indulhattunk július 30-án. A „Kristályszemek” csapat (szatmárnémeti Avram Iancu Általános Iskola), a „Havasi Gyopár” csapat (10-es Számú Általános Iskola) és az „Aranycsapat (Kiskolcsi Református Egyházközség) indult a jutalomtáborba. Vezetőink — Győrbíró Sándor, Csorján Árpád és Győrbíró Csilla — napokkal az indulás előtt már felkészítettek a tábori életre.

Táborvezetőnk, „Józsi bácsi” várt bennünket, és irányította lépteinket. A lányok a „tündérvárban”, a fiúk a „kalózvárban” kaptak szállást. Meglepően sokan érkeztek a táborba, mert kíváncsiak voltak az egykori Magyar-Horvát Királyság tengerére, az Adriára. A táj szépségével alig tudtunk betelni, egyik oldalon a hihetetlen magasságú hegyláncok, velük átellenben a tükörtiszta, véget nem érőnek tűnő tenger...

Elindultunk hát kis kalandunkra. Minden nap különböző tengerparti strandokat látogattunk meg, némely helyeken köves, máshol homokos talajhoz érinthettük lábainkat. Búvárkodó társaink izgalommal jelentették, hogy a tenger élővilága nagyon gazdag. Találtak tengeri sünt, tengeri uborkát, kagylókat, halakat és korallokat. A napjainkat egy-egy fagyival pecsételtük meg.

A kalandok napján felmásztunk a kalózvárhoz, Omis városában. Bátran vágtunk neki a sziklás, meredek hegyi túrának, ám felérve a hegytetőre, páratlan látványban volt részünk. Alattunk találkozott a Cetina folyó az Adriai-tengerrel. A csoportkép után felfedezhettük a várat, majd leereszkedtünk a tengerpart homokos strandjára. Később a Cetina folyó vadregényes kanyonjában tettünk hajótúrát, ahol annak idején a Winnetou-filmeket forgatták.

A történelem útján bejártuk Split városának 1700 éves tradícióval büszkélkedő római kori műemlékeit. Itt díszes előkészületek közepette köszönthettük a római császárt.

Különös élmény volt számunkra a közel egyórás tengeri hajózás. Brac szigetén kötöttünk ki, és élvezhettük a sziget védett öblének bársonyos vizét.

Vacsora után a tábortűz mellett ismerkedhettek meg egymással a különböző országokból érkezett csapatok. Józsi bácsi a székely kapuk származásáról és az ősök üzenetéről beszélt nekünk.

Csapatunk tagjai nyolc nap után fájó szívvel intettek búcsút. A feledhetetlen nyár, az új barátságok nyoma a szívünkben marad… Jövőre szeretnénk viszontlátni egymást.

Köszönetet szeretnénk mondani mindazoknak, akik hozzásegítettek bennünket a győzelemhez, köztük Marita Magdolna biológia-földrajz, Mitroi Timea rajz szakos, Haiduc Rodica biológia, Gál Eszter magyar tanárnőknek... és még sorolhatnám, akik fáradságot nem kímélve velünk voltak éjjel-nappal, és osztoztak örömünkben.