Ezúttal Brüsszel volt az úti cél
Utoljára módositva: 2018-05-04 17:31:00

Csütörtök délben az Éneklő borz csapat tagjaként Budapest felé vettem az irányt 3 társammal: Leiti Bencével, Gergely Balázzsal és Sáfrány Lóránttal, valamint felkészítő tanárunkkal, Kürti Tündével együtt. Ennek oka, hogy a december 14-én az Országházban tartott „Demokrácia 1×1” vetélkedő nemzetközi döntőjében mi bizonyultunk a jók közül is a legjobbaknak, ezáltal kiérdemelve egy brüsszeli kirándulást.

Repülőgépünk este indult, de már késő délután a ferihegyi reptéren toporogtunk. A sikeres és izgalmas repülőutat követően elfoglaltuk szállásunkat Brüsszel szívében, és mivel másnap jókora program várt ránk, nyugovóra tértünk. Pénteki utunkat az Európai Parlamentben kezdtük. Itt lehetőségünk volt meghallgatni EP-képviselők előadását, betekintést nyertünk a parlament és az Európai Unió működésébe, megnéztük a plenáris üléstermet, és egy finom ebédet is elfogyasztottunk. A nap hátralevő részét városnézéssel töltöttük. Elhagyva az Európa-negyed modern épületeit megcsodáltuk a királyi palotát, a Szent Jakab-székesegyházat, a Notre Dame du Sablon gótikus templomot és nem utolsósorban Brüsszel főterét, a világörökség részét képező Grand Place-t.

Másnap reggel ismét visszakanyarodtunk az EU-hoz: a Parlamentáriumba mentünk, ami egy interaktív múzeum. Itt megismerhettük az EU legfőbb székhelyeit: Brüsszelt, Strasbourgot és Luxembourgot, valamint az EU kialakulását, történelmi hátterét. Ez egy nagyon érdekes élmény volt, hiszen ilyesmivel még egyikőnk sem találkozott azelőtt. Ezt követően ebédelni mentünk, méghozzá nem is akárhova: a Place Jourdanon levő Maison Antoine nevű „étterembe”, amiről azt tartják, hogy itt készítik Brüsszel, de talán Belgium legfinomabb sült krumpliját. Nos, ezt mi is megerősítjük, hisz nagyon elnyerte tetszésünket. Délután a csapatok szabadprogramot kaptak. A mi társaságunk a történelmi-kulturális vonalat követve ellátogatott a Szent Gudula-székesegyházba, a Szent Hubertus Galériába és a Cinquantenaire diadalívéhez. Hogy kulináris élményeinket is gazdagítsuk, kipróbáltuk a híres belga gofrit, ami szintén kedvencünk lett. Utoljára megcsodálva a Grand Place-t készítettünk néhány fotót, és vacsorázni mentünk. Étkezés után már mindannyian nagyon fáradtak voltunk, tekintve, hogy két nap alatt több mint 20 kilométert sétáltunk Európa fővárosában, így „visszavonultunk”, és felkészültünk a másnap kora reggeli utazásra. A repülőút ezúttal kifogástalan volt, Brüsszel és Budapest pedig egyaránt gyönyörűek madártávlatból is.

Az egész csapat nevében elmondhatom, hogy rengeteg új dolgot tanultunk, és lenyűgöző helyeken jártunk ezen a kiránduláson.

Tepfenhart Beatrix,

X. B, Kölcsey Ferenc Főgimnázium

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
  • Nincs kapcsolodó cikk
APRÓHIRDETÉS
SZATMÁRI NAP

A királynő kutyája
Ma, 15:00
A brit monarchia nagy napra ébredt, mikor Fülöp herceg egy csöpp corgival ajándékozta meg II. Erzsébetet, a híresen kutyabarát királynőt. A Buckingham palota eddig is az ugatástól volt hangos, de most az új jövevény, az izgága, rosszcsont, és irtó cuki Rex minden szabályt felrúg, amit négy tappancs csak felrúghat. Egyik csíny követi a másikat, de a bájos pofinak senki nem tud ellenállni. Ám mikor egy véletlen folytán Rex az utcára kerül, a luxus élet tovaszáll és hirtelen minden a feje tetejére

Marvel kapitány
Ma, 16:50
A Marvel Studios az 1990-es években játszódó filmje, a Marvel Kapitány egy teljesen új kaland a Marvel mozis univerzumának eddig nem ismert periódusából, amely Carol Danverst követi nyomon. Mikor egy két idegen faj közötti galaktikus háború eléri a Földet, Danvers néhány szövetségessel együtt az események forgatagában találja magát, s hamarosan a világegyetem egyik legerősebb hősévé válik.

Helyfoglalás
Bazi nagy francia lagzik 2.
Ma, 19:10
A Verneuil család ismét visszatér! Claude és Maria Verneuil újabb nehézséggel szembesül. Négy vejük, Rachid, David, Chao és Charles úgy döntenek, hogy családjaikkal együtt külföldön próbálnak szerencsét. Claude és Marie el sem tudják képzelni, hogy távol legyenek szeretteiktől, ezért mindent elkövetnek, hogy visszatartsák őket a költözéstől…
MoziSzinházBuliEgyéb
KÉPGALÉRIÁK
NAVIGÁTOR

KÖRKÉRDÉS
Szoktál-e méregteleníteni tavasszal?
Ünnepek után kell egy kis diéta
Mindig tartok néhány napos böjtöt, hogy kitisztuljon a szervezet
Fontos a méregtelenítés tavasszal, készülni kell a nyárra
Nem fogllkozom ilyesmivel
Egyéb, leírom hozzászólásban
Szavazok
SEBESSÉGMÉRÉS
  • Sajnos ma még nem kaptunk információt a radarokról a megyében!
  • Az összes megtekintése
    Radarok Szatmár megyében
    (2019. március 19.)

KONYHA
      Hozzávalók: 40 dkg spenót (fagyasztott) bors só fokhagyma 4 dkg vaj 4 dkg liszt 7,5 dl tej szerecsendió ...