×
1USD = 4.56 RON
100HUF = 1.26 RON
Olvasó hangja

Ezúttal Brüsszel volt az úti cél

2018.05.06 - 09:28
Megosztás:

Csütörtök délben az Éneklő borz csapat tagjaként Budapest felé vettem az irányt 3 társammal: Leiti Bencével, Gergely Balázzsal és Sáfrány Lóránttal, valamint felkészítő tanárunkkal, Kürti Tündével együtt. Ennek oka, hogy a december 14-én az Országházban tartott „Demokrácia 1x1” vetélkedő nemzetközi döntőjében mi bizonyultunk a jók közül is a legjobbaknak, ezáltal kiérdemelve egy brüsszeli kirándulást.

Repülőgépünk este indult, de már késő délután a ferihegyi reptéren toporogtunk. A sikeres és izgalmas repülőutat követően elfoglaltuk szállásunkat Brüsszel szívében, és mivel másnap jókora program várt ránk, nyugovóra tértünk. Pénteki utunkat az Európai Parlamentben kezdtük. Itt lehetőségünk volt meghallgatni EP-képviselők előadását, betekintést nyertünk a parlament és az Európai Unió működésébe, megnéztük a plenáris üléstermet, és egy finom ebédet is elfogyasztottunk. A nap hátralevő részét városnézéssel töltöttük. Elhagyva az Európa-negyed modern épületeit megcsodáltuk a királyi palotát, a Szent Jakab-székesegyházat, a Notre Dame du Sablon gótikus templomot és nem utolsósorban Brüsszel főterét, a világörökség részét képező Grand Place-t.

Másnap reggel ismét visszakanyarodtunk az EU-hoz: a Parlamentáriumba mentünk, ami egy interaktív múzeum. Itt megismerhettük az EU legfőbb székhelyeit: Brüsszelt, Strasbourgot és Luxembourgot, valamint az EU kialakulását, történelmi hátterét. Ez egy nagyon érdekes élmény volt, hiszen ilyesmivel még egyikőnk sem találkozott azelőtt. Ezt követően ebédelni mentünk, méghozzá nem is akárhova: a Place Jourdanon levő Maison Antoine nevű „étterembe”, amiről azt tartják, hogy itt készítik Brüsszel, de talán Belgium legfinomabb sült krumpliját. Nos, ezt mi is megerősítjük, hisz nagyon elnyerte tetszésünket. Délután a csapatok szabadprogramot kaptak. A mi társaságunk a történelmi-kulturális vonalat követve ellátogatott a Szent Gudula-székesegyházba, a Szent Hubertus Galériába és a Cinquantenaire diadalívéhez. Hogy kulináris élményeinket is gazdagítsuk, kipróbáltuk a híres belga gofrit, ami szintén kedvencünk lett. Utoljára megcsodálva a Grand Place-t készítettünk néhány fotót, és vacsorázni mentünk. Étkezés után már mindannyian nagyon fáradtak voltunk, tekintve, hogy két nap alatt több mint 20 kilométert sétáltunk Európa fővárosában, így „visszavonultunk”, és felkészültünk a másnap kora reggeli utazásra. A repülőút ezúttal kifogástalan volt, Brüsszel és Budapest pedig egyaránt gyönyörűek madártávlatból is.

Az egész csapat nevében elmondhatom, hogy rengeteg új dolgot tanultunk, és lenyűgöző helyeken jártunk ezen a kiránduláson.