×

Kirándulás az ezeréves határig

2013.05.08 - 12:35
Megosztás:

Május első három napján, a szatmárnémeti Avram Iancu Általános Iskola és az Aurel Popp Zene- és Képzőművészeti Líceum 5–11. osztályos diákjai egy közös székelyföldi kiránduláson vettek részt Csorján Árpád, Pesek Attila, Pethő Brunó, Gál Eszter és Schuller Elza tanárok vezetésével.

Május 1-jén reggel 6 órakor kezdődött a várva várt hosszú utazás. A diákok egy gyors búcsúzás után már el is foglalták helyeiket a buszon, még álmosan, de nagyon izgatottan. A legelső nagy megállónk Szovátán volt. Ott gyönyörködhettünk a szépséges tájban, kisvonattal körbejártuk a fürdőhelyet, majd megcsodáltuk a Medve-tavat is, s a nagy melegben fagyiztunk is. Az idevezető út sem telt unalmasan, mindannyian megismerkedtünk és összebarátkoztunk. Ezután megálltunk Csíksomlyón, ahol meglátogattuk a kegytemplomot, a bélteki származású Erik testvér pedig sok érdekességet mesélt a hely történelméről. Itt maradt még egy kis időnk gyönyörködni a tájban, szívni a friss levegőt, a „bátrabbak” pedig megkóstolták a Barátok Feredőjénél a borvizet. Mikor leszállt az alkony, utunk egyenesen Gyimesközéplokra, a szállásunkhoz vezetett. Miután mindenki elfoglalta helyét, a hangulat csak fokozódott. A tanárok unszolására sem akartunk elaludni, ami ilyen közegben természetes is.

Második nap, reggeli után ellátogattunk Gyimesbükkre, az ezeréves határhoz, illetve a Rákóczi-várhoz. Nemcsak a tájat csodálhattuk meg, de sok információt és történetet hallhattunk két vendéglátónktól, Deáky András nyugdíjas magyartanártól, illetve Tankó Szabolcs földrajztanártól. Az ebéd után meglátogattunk a gyimesfelsőloki Árpádházi Szent Erzsébet Líceumot. Berszán Lajos atya mesélt az iskola történetéről, majd megtekintettük az iskolát és a kápolnát. Ezután egészen a vacsoráig szabadtéri játékokat játszottunk és sportoltunk.

Harmadik nap, reggeli után fájó szívvel elhagytuk a szálláshelyünket, és elindultunk hazafelé. Megálltunk út közben a madéfalvi emlékműnél, Csíkszentdomokoson pedig a Márton Áron püspök szülőházában berendezett múzeumot látogattuk meg. Végül megnézhettük a lélegzetelállító Békás-szorost és a gyönyörű Gyilkos-tavat is. Az ott látottakat sohasem fogjuk elfelejteni.

A magam és a társaim véleménye szerint is ez a három nap felejthetetlen marad. Mindezért köszönetet mondunk azoknak a tanároknak, akik elkísértek minket, és vigyáztak ránk.