×

Élmények a lovastáborból

2012.07.30 - 09:56
Megosztás:

Július 23. és 28. között lovastábort szervezett a nagygéci Dumitrán lovasiskola. A részt vevő gyerekek beszámoltak élményeikről.

„2012 július 23-án érkeztünk meg a Dumitrán lovasiskola által szervezett táborba. A táborlakók közül Hanna és Lilla voltak a legkisebbek. Hétfőn még nagyon féltek az állatoktól, a kutyáktól, kecskéktől, a lovaktól kevésbé. Keddre már minden farmlakó állattal és gyerekkel barátságot kötöttek. Hétfőn ismerkedős játékokat játszottunk, tréfás és lovas énekeket énekeltünk. Fannika, a bátor lány már járatos a lovardában, Bence a testvére pedig a táborban kezdett el komolyan lovagolni. Kedden a lovaglás után Ildikó néni és Zsolt bácsi egy szuper jó kirándulásra vitt minket. Traktorral és szekérrel mentünk. Nagygéc falu szép központja volt az első állomás, majd egy ember által ritkán, őzek által gyakran látogatott csodás ligeten játszottunk jobbnál jobb játékokat. Flórának itt legjobban a „fapofa” játék ment, ebben verhetetlen volt. Szerdán Gábor bácsival klassz logikai és sportvetélkedők voltak, többek közt vizes lufi dobálás is. Viki a labdajátékokban és a dámalovaglásban volt a legjobb. Szerdán még lovat is megtanultunk rajzolni. A munkából is kivette mindenki a részét, úgy az istállóban, mint a házban. Abigél bizonyult a legszorgalmasabbnak és a legsegítőkészebbnek. Peti, Bence és Adrián, a három legény gondoskodott a táborlakók állandó jókedvéről. Tamara érdeklődő, bőbeszédű, mindig mosolygó minden játékot és a lovakkal való foglalkozást kedvelő táborlakó volt.

Kézműves foglalkozások

Csütörtökön csodás lovaskendőket batikoltunk és nyakláncokat készítettünk.

Pénteken indiánlovaglás volt, ezt mindenki nagyon szerette. A nyereg nélküli vágtázást Júlia, Thekla és Fannika merték bevállalni. Ezután kopogtatókat készítettünk — ezt Bogi tanította, ebben ő a legügyesebb. Majd számháborúztunk, ennek a bajnoka a nagylány, Fruzsina lett.

Pénteken este, illetve éjszaka fergeteges nagy buli volt, sokat táncoltunk és zenés-táncos játékokat játszottunk. A táborban nagyon jó volt a hangulat, naponta kétszer lovagoltunk és elméleti oktatás is volt (pl. a nyereg és a kantár részei). Iringó, Júlia és Thekla forgolódtak legtöbbet a lovak körül, nekik reggel felkelés után azonnal a lovakhoz vezetett az útjuk és este ők kerültek ki legutolsóknak az istállóból. Ildikó és Zsolt kitűnő vendéglátók voltak, az ebéd a reggeli és a vacsora is mindig finom volt, főleg a fánk és a palacsinta. A tábor utolsó napján, szombaton megünnepeltük a Peti és a Fannika szülinapját, volt torta és gyerekpezsgő is. Nagyon megszerettük egymást, sokat tanultunk és játszottunk, alig várjuk a következő tábort a lovasiskolában, mi, ha rajtunk múlik biztosan nem maradunk le róla”.