×

Kerékpárral Csíksomlyóra

2019.06.08 - 15:49
Megosztás:

Ilyen formán első ízben szervezett kerékpáros honismereti túrát Csíksomlyóra az Erdélyi Kárpát Egyesület. Igaz, nem sokan indultak, mindössze 4-en vettek részt rajta, de az élmények így is megértek pár sort.

A csapat 3 bicikliből és 4 személyből állt, akik május 28-án, kedden reggel 8 után vágtak neki az útnak. A résztvevők Havas Tamás túraszervező, főnöke, Klacsmányi Alida, a tapasztalt veterán Szabo Laci és a kezdő Pallai Levente voltak. A megtett útról Pallai Levente számol be szerkesztőségünknek. Az alábbiakban ezt közöljük.

Első nap négyszer áztunk el, de 100 km után a Cikói-szoroson keresztül szerencsésen megérkeztünk Zsibóra. Miután elfoglaltuk szállásunkat, kíváncsian indultunk Zsibó felfedezésére. Megnéztük a Wesselényi-kastélyt, de a városnézést rövidre zárta a nyakunkba zúduló jégeső.

Második nap igen kellemes napos-felhős időben indultunk keletre, Szamosújvár irányába. Dés után megnéztük a szentbenedeki Kornis-kastélyt. Az aznapi 97 km után érkeztünk Szamosújvárra, ahol első dolgunk Rózsa Sándor sírjának felkeresése volt a Mária Terézia korabeli börtön melletti temetőben. Meglátogattuk a felújítás alatt levő ferences kolostort és templomot, majd a főtéren található örmény-katolikus székesegyházat. Az itteni vendéglátónk, Küsi atya Szöllősi Katalin gondjaira bízott, aki otthonában szállásolt el minket. Este meglátogattunk egy helyi fafaragót, aki gyökerekből készít szobrokat és dísztárgyakat.

Harmadik nap ismét egy kevésbé forgalmas utat választott Tamás. Az időjárás apró szemű esőből fokozatosan váltott át napsütésbe. 95 km után megérkeztünk Szászrégenbe. A szállás megkeresése után részt vettünk az Urunk mennybemenetelét ünneplő szentmisén a helyi római katolikus templomban.

A negyedik napunk volt a legnehezebb, mivel a táv 120 km volt sok emelkedővel tarkítva, és az időjárás sem könnyítette meg a dolgunkat. Nyárádremetén keresztül érkeztünk Szovátára, majd Farkaslakán ebédszünetet tartottunk. Máréfalvától folyamatosan esett az eső, de szerencsésen megérkeztünk a szelterszi szállásunkra, a Szent Gellért Alapítvány vendégházába. A finom vacsora után a szatmári ifjúsági csoporttal imával hangolódtunk a másnapi pápai szentmisére.

Ötödik nap, szombat reggel korán, 6 órakor indultunk Csíkszereda felé. Szakadó esőben rendesen megdolgoztatott minket a Tolvajos-tető. 30 km után érkeztünk Csíkszeredába, ahol letettük a bicikliket, és gyalogosan indultunk a nyereg felé. Nagy volt a tömeg, és a sár miatt nehezen jutottunk el a kijelölt helyünkre. A szentmise után elváltunk Lacitól, aki a visszautat is biciklivel készült megtenni. Feltöltődve indultunk a biciklikért, amiket feltettünk egy szatmári zarándokbuszra, mi pedig egy kisautóval indultunk haza. Reméljük, jövőre népesebb csapattal jövünk.